• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
הצעד הבא

ON LINE
 
מה זה
יעוץ נטורופתי און ליין?

לחצו כאן

 

ספרים מומלצים

מוח מנצח
ד"ר מארק היימן

חוכמת הקישקע
אליס מ. סורוקי

שוטי החלב
ד"ר אריה אבני

לא לסרטן
ד"ר דייויד סרוואן

חמלה עצמית V רחמים עצמיים

אילו היה לנו מכשיר שיכול למדוד את הכוחות שלנו בכל רגע נתון היינו מגלים עובדה מרתקת:

ברגעים בהם אנו מוצפים ברחמים עצמיים מחוֹג העוצמה והיכולות שלנו צונח מטה במהירות עד לתחתית התחתיות.

החיים לא פשוטים ומלאי אתגרים המטביעים בנו את חותמם תדיר - לעיתים קרובות נדמה לנו שכאב וסבל הם המנה העיקרית על הצלחת וקל לנו לראות את עצמנו כמסכנים או אומללים בשל סיבות שונות - משם הדרך אל הרחמים העצמיים קצרה.

פעמים כה רבות ראיתי מטופלים באמצע תהליך מאבדים מכוחם ונחישותם בשל התקף רחמים עצמיים...

חשוב לדעת, הרחמים העצמים פועלים על הגוף והנפש כמו חומר רעיל שמשתק אותנו – וזה לא פחות מסוכן מלאבד את טונוס השרירים בתוך ביצה טובענית.

אכילה לא מודעת, בהייה ממושכת בטלויזיה, נטייה לבכי, הסתגרות במיטה, שתיקה רועמת ומאשימה, התפרצות זעם, אדישות והזנחה עצמית, צורך בתשומת לב, יאוש עמוק, שתיית אלכוהול, התמכרויות ושימוש בסמים – בדרך כלל מבטאים מצוקה וצורך בנחמה בהמשך לתחושת רחמים עצמיים.

ברגעי הרחמים העצמיים אנחנו לא בוחרים איך להתנהל אנחנו פשוט זזים באופן אוטומטי ולא מודע בחיפוש אחר הנחמה.

מסתבר שהנחמה הגדולה ביותר נמצאת בתוכנו בדמות החמלה העצמית,

להבדיל מרחמים עצמיים תרגול חמלה עצמית מעצים אותנו ומחזק את היכולות שלנו עשרות מונים כי נוצרת בתוכנו אחדות, מקום רך, אוהב ומכיל כלפי עצמנו – כמו הורה שמבין לכאב של ילדו ומערסל אותו בידיו באהבה ובסבלנות.

בכדי לעבור ממוד הרחמים העצמיים אל מוד החמלה העצמית נדרשת מודעות,

ככל שהמודעות שלנו תגדל כך החיים יהפכו לנעימים יותר – מודעות היא שורש הריפוי עבורנו ועבור העולם כולו.

תרגול מודעות מתחיל ביכולת להתבונן בעצמנו מבחוץ, עושים זאת תוך כדי התפקוד היומיומי – אין צורך לפרוש מהחיים ולהסתגר במערה ....

זהו התהליך הבסיסי צעד אחר צעד:

- לשים לב לנהר המחשבות שזורם בראשנו ומעיר בנו רגשות

- לזהות את עצמנו עסוקים בעבר (בצורת זיכרון) או בעתיד (בצורת ציפייה)

- לנשום עמוק ולהחזיר את המודעות שלנו לכאן ועכשיו

- לקבל את הרגע הזה (שהוא הרגע היחידי שקיים) ולהיות נוכחים בו

המיינד / תודעת האגו ינסו למשוך אותנו חזרה שוב ושוב אל המחשבות על העבר והעתיד כי זהו המקום היחידי בו המיינד / תודעת האגו מתקיימים, תרגול המודעות וקבלת הרגע הזה יחלישו את אחיזתם בנו.

אם נסכם, ההבדלים הבולטים בין רחמים עצמיים לבין חמלה עצמית הם:

ברגעי רחמים עצמיים: המודעות אינה נוכחת, יש הזדהות מלאה עם המחשבות שלנו שמספרות עד כמה כואב לנו משהו, יש ניתוק מהרגע הזה, יש נסיגה לא מודעת לזמן היותנו ילדים ובהתאמה אובדן של היכולות היצירתיות שלנו כבוגרים, אין לנו כוחות פיזיים או נפשיים לפעולה, אנו משותקים מכאב ותקועים, יש חיפוש אחר נחמה מידית גם אם היא תהיה זמנית ביותר.

לעומת זאת ברגעי החמלה העצמית: יש מודעות ונוכחות מלאה כאן ועכשיו, יש יכולת להכיל בחמלה את אי הנעימות שאנחנו חשים, יש אחדות פנימית והתעצמות, התפקוד בוגר ונינוח, קל לנו לפעול לטובת עצמנו, אין צורך בחיפוש נחמה חיצונית, יש זרימה ואור בבית.

מה ניתן לעשות ברגעי משבר בהם הנטייה היא לשקוע ברחמים עצמים?
מספר פעמים ביום לדמיין שאנחנו מניחים יד מרפאה על המקום בתוכנו שמרגיש פגיעות, לדמיין את עצמנו מביטים בעיניים טובות שמבינות את הכאב, להחזיק ידיים, לחבק את עצמנו בחמלה, ברכות ובעדינות.

 

לקבלת יעוץ נטורופתי On Line צרו קשר

 

חפש באתר

כדאי לבדוק
מבחן הצורך ביעוץ נטורופתי
 
המלצות החודש

 

מברשת שינים

IONIC


תוצרת:

Dr Tung’s

 

לקבלת ניוזלטר
קבלו הנחה

בית המרקחת

מדי פלוס
גבעת אורנים

מעניק הנחה ומשלוח חינם למטופלים
המופנים אליו על ידי
או דרך האתר.

לפרטים נוספים

הנחה מיוחדת

5% הנחה

על כל הקניות

בניצת הדובדבן

לפרטים נוספים