• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
הצעד הבא

ON LINE
 
מה זה
יעוץ נטורופתי און ליין?

לחצו כאן

 

ספרים מומלצים

מוח מנצח
ד"ר מארק היימן

חוכמת הקישקע
אליס מ. סורוקי

שוטי החלב
ד"ר אריה אבני

לא לסרטן
ד"ר דייויד סרוואן

סוכר

מי מאיתנו אינו מכיר את תחושת ה High - שמגיעה אחרי אכילת סוכר?
מי מאיתנו זכה לחוות את קושי הגמילה מסוכר?
מה זה סוכר - ולמה השפעתו עלינו כל כך חזקה?

סוכר הוא שם כולל לקבוצת פחמימות שמשאירות בפינו טעם מתקתק, נתחיל בהכירות עם קבוצת הפחמימות המתחלקת למשפחות שונות,

משפחת חד הסוכרים:

גלוקוז – נוצר בגוף כחלק מתהליך עיכול המזון, בעיקר כתוצר פירוק של עמילן וגליקוגן, כל סוגי הסוכרים הנצרכים על ידי האדם הופכים בסופו של דבר לגלוקוז הנספג במהירות לזרם הדם.
הגלוקוז משמש כמקור אנרגיה מרכזי לכל רקמות הגוף ובפרט למוח! הוא נספג ישירות למחזור הדם ומובל לאיברי הגוף השונים באמצעות זרם הדם, לצורך תפקוד גופני תקין חשוב ביותר שריכוזו בדם ישמר ברמה קבועה.
אחרי ארוחה עתירת פחמימות עולה ריכוז הגלוקוז בדם, כעבור שעתיים - עם סיום קליטתו בתאי הרקמות השונות - יורדת רמתו בדם.
טווח ערכים תקין של גלוקוז בזמן צום הוא 70-90 מ"ג ל- 100 סמ"ק, ערכים גבוהים מאלו מלמדים על עודף גלוקוז בדם – סכנת סוכרת בפתח.

פרוקטוז - סוכר הפירות, מצוי בעיקר בפירות ובדבש, בשל טעמו המתוק משמש כממתיק נפוץ בתעשיית המזון, נספג לזרם הדם יחסית לגלוקוז - בהדרגתיות, צריכה מוגברת שלו עלולה להוביל לשלשול בשל עודפי סוכר הנשארים במערכת העיכול.

גלקטוז – תוצר פירוק של סוכר החלב.

משפחת דו הסוכרים:

סוכרוז – מוכר בכינויו העממי "סוכר", משמש להמתקת מזון, מצוי בשפע בקנה הסוכר, סלק הסוכר, סירופ מייפל, ברוב הפירות ובגזר!
תהליך יצורו התעשייתי מתחיל בסחיטת צמח קנה הסוכר וזיקוק המולסה שמתקבלת לכדי גרגירים מולבנים, נטולי כל ערך תזונתי.

לקטוז – סוכר החלב, קושי בפירוקו מוביל להפרעות עיכול!

מלטוז – מצוי בזרעי דגנים נובטים.

משפחת רב הסוכרים:

עמילן – מצוי כחומר תשמורת בצמחים, בזרעי דגנים, תפוחי אדמה, קטניות וירקות שורשיים.

גליקוגן – מהווה חומר תשמורת לגלוקוז, נאגר בעיקר בכבד ובשרירים. בזמנים שבין ארוחות, במצבי עקה ופעילות גופנית מוגברת מועבר באמצעות הדם אל תאי הגוף על מנת לשמור על רמת גלוקוז קבועה בדם.

תאית – מצויה בכמות גדולה בצמחים, מזון עתיר תאית: תפוחי עץ, קמח מלא, אפונה, קטניות, ירקות שורשיים.

כפי שאתם וודאי מבינים סוכר נמצא בכל מזון שאנו אוכלים - בלתי אפשרי להימנע ממנו לחלוטין, גם ארוחה בריאה של אורז מלא וקטניות או חופן שקדים ופרי עונה מובילה לעליית הסוכר בדם - השאלה היא באיזה מינון לצרוך סוכרים ועל איזה סוכר כדאי לנו לוותר?

רגע, למה לוותר?

התזונה המערבית עתירת פחמימות ומאופיינת בצריכת כמויות עצומות של סוכרים - הרבה מעבר למה שהגוף יכול לפרק ביעילות.
עודף סוכרים הוא הסיבה לשכיחות מחלות כגון: תנגודת לאינסולין, סוכרת, עודף משקל, כולסטרול גבוה, טריגליצרידים גבוהים, יתר לחץ דם, דלקות מפרקים, פגיעה עצבית, סרטן ועששת.
כל מי שחווה גמילה מסוכרים פשוטים ובכלל זה מקמח לבן וכ"ו, יעיד שהימים הראשונים מלווים בתחושה די לא נעימה וזאת עד ליציאה לחופשי מההתמכרות, כי אכן, מדובר בחומר ממכר.

למה ממכר?

כניסתו של סוכר אל הגוף מובילה לעליה של רמות המתווך העצבי סרטונין - איפה? במוח! זהו החומר שאחראי למצב רוח רגוע ומאושר - אם כך, מה הפלא שכאשר יש צורך בשיפור מצב הרוח היד נשלחת באופן אוטומטי אל המשקה הממותק, החטיף, המאפה, מעדן החלב או האלכוהול?
ככל שצריכת הסוכרים תגדל הגוף ידרוש עוד מהחומר "המרגיע" הזה - ומשם הדרך להתמכרות קצרה.
העדפת אורז לבן על פני אורז מלא וקמח לבן על פני קמח מלא, הן דוגמאות להתמכרות הגוף לסוכר הפשוט שנספג לדם במהירות רבה ומשפיע על המוח בהתאם.
חלק גדול מאוכלוסיית העולם נמצא במצב של התמכרות לסוכרים ומשלם את המחיר בצורת מחלות קשות שניתן היה למנוע בפשטות, על ידי איזון צריכת הסוכר.

עד למהפכה התעשייתית נהגו להתייחס לסוכר כאל תבלין, מקובל היה להמתיק איתו תרופות מרות והשימוש בו היה שמור לעשירים בלבד, הסחר הענף בסוכר הוביל הן לפיתוח העבדות (מיליוני עבדים הובאו מאפריקה על מנת לתחזק את מטעי הסוכר) והן להוזלת מחירי הסוכר - מאז הפך הסוכר למוצר צריכה זול וזמין באופן מסוכן.

אם כך, לטובת הבריאות – על איזה סוכרים מומלץ לנסות לוותר?

תאי הגוף והמוח יכולים להסתדר היטב עם הסוכר שמספקים דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות אין שום צורך להוסיף באופן מרוכז סוכר למערכת, עודפים של סוכר גורמים הן להתמכרות והן למחלות.
מומלץ לנסות לוותר במודע על כל מזון ושתייה שהוסף להם סוכר באופן מלאכותי כדוגמת: שתייה ממותקת, דגני בוקר, ממתקים, עוגיות, גלידה, מזון מעובד וכ"ו... (חפשו ותמצאו את המילים גלוקוז, סוכרוז, פרוקטוז, לקטוז, עמילן) וכמו כן, על כל מזון המתפרק במהירות לסוכר כגון: קמח לבן ואורז לבן.

הקפדה יתרה על מינון הפחמימות והסוכרים נדרשת מחולי סוכרת, מבעלי נטייה גנטית לסוכרת ומאלו הסובלים מעודף משקל ומחלות מטבוליות.

לקביעת תור ליעוץ נטורופתי ON LINE  צרו קשר

 

חפש באתר

כדאי לבדוק
מבחן הצורך ביעוץ נטורופתי
 
המלצות החודש

POSEIDON

מכשיר חשמלי להגיינת חלל הפה

תוצרת: ToiletTree

 

לקבלת ניוזלטר
קבלו הנחה

בית המרקחת

מדי פלוס
גבעת אורנים

מעניק הנחה ומשלוח חינם למטופלים
המופנים אליו על ידי
או דרך האתר.

לפרטים נוספים

הנחה מיוחדת

5% הנחה

על כל הקניות

בניצת הדובדבן

לפרטים נוספים