• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
הצעד הבא

ON LINE
 
מה זה
יעוץ נטורופתי און ליין?

לחצו כאן

 

ספרים מומלצים

מוח מנצח
ד"ר מארק היימן

חוכמת הקישקע
אליס מ. סורוקי

שוטי החלב
ד"ר אריה אבני

לא לסרטן
ד"ר דייויד סרוואן

חורף בריא

מלבד גשמי ברכה, החורף מביא איתו ימים קצרים, ירידה משמעותית בטמפרטורות, מחסור באור שמש, ונטייה להדבק במחלות.
מי אינו מכיר את הקור המכווץ "שנכנס לעצמות" וגורם לנו לשבת צמודים לתנור או להסקה?
ברור לכולנו שאם נתרחק ממכשיר החימום רק כמה סנטימטרים מיד נרגיש שוב בקור.
דמיינו רבבות בני אדם מקובעים לתנור בתנוחה מכווצת או כפופה במשך שעות, כשהנטייה הגורפת היא לוותר על יציאה מהבית, על פרויקטים חדשים ועל פעילות גופנית עד...... שמזג האוויר ישתפר.

החורף משפיע על מערכות גוף ונפש האדם - לאילו נקודות כדאי לשים לב?

שמירה על חום הגוף

ישנן כמה דרכים לשמור על חום הגוף וכולן יעילות יותר מהישיבה על התנור,
הכלל שחשוב לזכור הוא שקל יותר לשמר את חום הגוף מאשר לחמם גוף שהתקרר.
להבדיל מהשהייה בתנועה קפואה ומכווצת - התנועה האירובית מאפשרת זרימה מהירה של הדם בגוף, בפרט לקצות הגפיים: כפות הרגלים והידיים.
לכן, פעילות גופנית יומיומית (ונקודתית לפי זיהוי הצורך) תסייע לשמירה על חום גוף ויציאה ממצב הקיפאון.
כמו כן, מומלצת תשומת לב מיוחדת והגנה מראש על האזורים המועדים לפורענות כגון: כפות רגלים, כפות ידיים, צוואר, אוזניים, אזור הכליות וזאת באמצעות גופייה חמה, גרביים עבות וארוכות, כפפות, צעיף או שאל - גם בבית ובוודאי ביציאה מן הבית.
מקלחות חמות, כריות חימום ובקבוק חם הופכים להיות בחורף חברינו הטובים, כדאי להיעזר בהם.

חשיפה לשמש

המחסור באור שמש משפיע עלינו בכמה דרכים:

 - ירידה ביצור סרטונין ומלטונין במוח עלולה להוביל לדיכאון חורף עונתי
( SAD - Seasonal Affective Disorder)
הסימנים כוללים: עייפות, עצבנות, צורך מוגבר בשינה, תיאבון מוגבר, התבודדות, אבדן תיאבון, תחושת עצבות וריקנות.


- ירידה ביצור ויטמין D בהמשך לחשיפה בלתי מספקת לקרינת UVB:
מחסור בויטמין D משפיע על כל מערכות הגוף ובפרט על התנגודת החיסונית ועל מצב הרוח, בדיקת דם פשוטה לזיהוי חסרים והשלמה על ידי תוסף תזונה נחוצים במיוחד בחורף.

המלצתי היא להתייחס לקרני השמש החורפיות כאל תרופה, בכל הזדמנות, יש לשבת ולאפשר לאור השמש לשטוף את הגוף, גם אם רובו מכוסה בבגדים. 

תזונה:

כמיהה לפחמימות היא ניסיון של הגוף לפצות על מחסור כללי באנרגיה וירידה ביצור המוליך העצבי סרטונין האחראי לתחושת אושר, שיפור מצב הרוח, הפחתת עצבנות וחרדה ועזרה לשינה בריאה.
ארוחות קטנות וחמות מידי 3-4 שעות יסייעו לשמירת חום הגוף, יתמכו במצב הרוח ובמטבוליזם.
הבחירה החכמה היא בפחמימות מורכבות, המתפרקות באיטיות יחסית ותורמות לתחושת השובע, כדוגמת: אורז מלא, קטניות, ירקות מבושלים, מרקים, חליטות תה עם צמחים מחממים כגון: ג'ינג'ר, קינמון, שומר, כמון.
הנטייה לעלייה במשקל בזמן החורף טבעית היא, שכן השומן משמש כשכבת מגן ובידוד מפני הקור.
לסובלים כבר מעודף משקל, מומלץ להקפיד יותר על תזונתם ולהימנע מאגירת שומן נוסף.

מערכת החיסון:

מערכת החיסון מאותגרת בחורף על בסיס יומיומי וזאת בשל השהייה בחללים סגורים, הממוזגים באופן מלאכותי עם מגוון וירוסים וחיידקים מדבקים.
לנוטים לחלות בחורף בקלות, מומלץ לחזק את מערכת החיסון בהקדם, על ידי התאמה אישית של תזונה, צמחי מרפא, תוספי תזונה ואימוץ אורח חיים בריא.

לסיכום, על מנת לעבור את החורף בצורה קלה ובריאה, כדאי לזכור שמערכת החיסון מושפעת מתזונה עד מאוד, כמו כן ממצבנו הנפשי, מרמות ויטמין D ומעשיית פעילות גופנית.

לקביעת תור ליעוץ נטורופתי ON LINE צרו קשר

 

חפש באתר

כדאי לבדוק
מבחן הצורך ביעוץ נטורופתי
 
המלצות החודש

 

מברשת שינים

IONIC


תוצרת:

Dr Tung’s

 

לקבלת ניוזלטר
קבלו הנחה

בית המרקחת

מדי פלוס
גבעת אורנים

מעניק הנחה ומשלוח חינם למטופלים
המופנים אליו על ידי
או דרך האתר.

לפרטים נוספים

הנחה מיוחדת

5% הנחה

על כל הקניות

בניצת הדובדבן

לפרטים נוספים